Kupa Terapi (Hacamat)

Kupa Terapi (Hacamat) Nedir?

Hacamat diğer bir ismi ile kupa terapi çok eski zamanlardan bugüne gelebilen yaklaşık 5000 yıllık zamana yayıldığı bilinen en eski tedavi yöntemlerindendir. Türkçe’ye “Hacamat” olarak geçen bu tedavi yöntemi Arapça bir kelime olan “Hijamah” kelimesinden gelmektedir. Kelimenin kökeni ise “emmek” anlamına gelen “hacm” kökünden gelir. Mezopotamya, Çin, Babil ve Mısır gibi uygarlıkların tarihinde rastlanılan hacamat yönteminin, eski zamanlardan günümüze kadar uzanan bir sürecinin olduğunu görmekteyiz.

Günümüzde fazlasıyla kullanılan bir tedavi yöntemi olan hacamat; özellikle Müslüman ülkelerde daha çok tercih edilen bir yöntemdir. Hz. Muhammed'in ayın belirli aralıklarında önermiş olduğu aynı zamanda çeşitli hadislerde de geçtiğini gördüğümüz hacamat sayesinde vücuttaki kirli kan, belirli yerlere bir kupa yardımıyla toplanıp, cilt üzerinde ufak kesiler ile çekilmesi işlemidir. Vücudumuzdaki kanın içerisinde bulunan toksinler, bağışıklık sistemimizi düşürmekte ve sağlığımızı kötü yönde etkilemektedir.

Antalya kupa terapisi

yani hacamat yöntemiyle vücuttaki toksinlerin kandan atılması ve hücrelerin yenilenmesi sağlanmaktadır.

Hacamatın tarihsel akışına baktığımızda eski Mısır’a kadar dayanan bir tedavi yöntemi olduğunu bilmekteyiz. Ayrıca Mısırlılar gibi Asurlar da hacamatı birçok alanda tedavi yöntemi olarak kullanmışlardır. Mezopotamya uygarlıklarında olduğu kadar Arabistan’da da hacamat oldukça eski bir tedavi yöntemidir. Tarihin ilerleyen süreçlerinde 16.yüzyıla gelindiğinde hacamatın Avrupa’da da görüldüğünü söyleyebilmekteyiz. Avrupa’daki gelişmeler sonrasında hacamatın sağlık alanında onaylanmış bir tedavi olduğu neticesine varılmıştır.

Antalya hacamat tedavisi

ile sağlanan faydaların başında; hücreler arasındaki kan akışını sağlayan kılcal damarların mevcut durumdan daha fazla bu akışkanlık düzeyini artırması gelmektedir. Özellikle vücutta hastalıkların olduğu bölgelerde biriken toksinler, dışarı akar ve bunun sonucunda da enerji anlamında ortaya çıkan tıkanma bitirilmiş olur. Bisturi kullanılarak steril bir şekilde cildin üzerinde ince hafif çizikler oluşmasını sağlayarak gerçekleştirilen bir tedavi yöntemi olan hacamat, pek çok hastalığın tedavisinde kullanıldığı gibi destekleyici bir yöntem olarak da tercih edilebilmektedir.

Kupa Terapi (Hacamat) Tedavisi Nasıl Yapılır?

Antalya kupa terapi (hacamat) tedavisi çoğunlukla sırt, omuz ve kafa bölgelerinde uygulanmakta olan ve derinin üzerinde bir kesi oluşturularak yapılan vücuttaki kirli kanın emilerek dışarı atılmasını sağlayan bir tamamlayıcı ve destekleyici tedavi yöntemidir.

Antalya hacamat tedavisi kişiye uygulanmadan önce belirli rutinlerin yerine getirilmesi gereken bir tedavi yöntemidir. Yapılan hacamat işleminin daha sağlıklı olması için en az bir gün önce ve sonrasında hayvansal ürünler ve süt ürünleri tüketilmemesi ve kadınların regl döneminde olmaması gerekmektedir. Kişinin bir ameliyat veya cerrahi bir operasyon geçirmiş ise en az 40 gün beklemesi, hacamattan bir gün öncesinde ve sonrasında bir cinsel ilişkide bulunulmaması gerekmektedir. Bazı kaynaklara ve göre Hz. Muhammet’in sözlerine dayanılarak hacamatın yapılacağı günler özellikle çarşamba, cuma, cumartesi harici olmalıdır. Ayrıca hasta hacamat yaptırmadan önce abdest almalıdır. Hacamat için belirlenen en iyi zaman aralığının ilkbahar ve sonbahar olduğu bazı dini kaynaklarda belirtilmiş ve böyle yapılması sağlık açısından daha uygun görülmüştür. Kişi, kupa terapi (hacamat) tedavisi için belli miktarda bir açlık seviyesine yani “yarı aç” olarak belirlenen 3-4 saatlik bir açlık süresi ile tedaviye başlamalıdır. Uygulama yapılacak noktalar hastanın sahip olduğu rahatsızlıklara göre belirlenerek, tedavi sırasında bistüri ile derin olmayan deri üzerinden kesiler atılarak hijyenik bir şekilde kullanılan kupalar yardımı ile vakumlanarak derinin altında biriken toksik denilen kirli kanın vücuttan çekilerek dışarı atılması sağlanmaktadır. Hacamat sırasında bu işlem tekrarlanır ve bölgedeki kan akışı durana kadar kupalar bekletilmektedir. Daha sonra kupalar ve kullanılan diğer malzemeler atılarak, uygulama yapılan bölge hijyenik bir biçimde temizlenerek pansuman edilmektedir. Tüm bu tedavi süreçlerinde elbette tek kullanımlık tıbbi açıdan steril malzemeler kullanılması önem taşımaktadır. Kupa terapi (hacamat) tedavisi ortalama 30 ila 45 dakika arasında gerçekleştirilmektedir.

Kupa Terapi (Hacamat)’nin Faydaları

Kupa terapi (hacamat) yalnızca vücuttan kan alınması için yapılan bir tedavi biçimi değildir. Çok eski zamanlardan bu yana sağlıklı olmak amacıyla ve hastalıkları tedavi etme aşamalarında tamamlayıcı bir uygulamadır. Hacamatın birden çok faydası ve hastalıkları iyileştirme noktasında etkileri vardır:

• Bağışıklık sistemini güçlendirmektedir.
• Vücutta biriken toksinlerin vücuttan atılmasını sağlamaktadır.
• Yüz felci olmak üzere diğer felç türlerinde tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır.
• Cinsel sorunların tedavisinde etkisi gözlenmektedir.
• Düzenli olarak yaptırıldığında organlarda meydana gelen rahatsızlıkları tamir eder.
• Ağrıları giderme noktasında oldukça etkilidir.
• Tembelliği azaltarak daha enerjik hissedilmesini sağlar.
• Kan akışını düzenlemektedir.
• Epilepsi nöbetlerinin şiddetini ve sayısını azaltır.
• Tansiyonu dengeler.
• Gözün işlevini arttırmakta ve daha iyi görmesini sağlamaktadır.
• Bel ve boyun fıtığı gibi hastalıkların tedavisinde kullanılır.
• Metabolizmayı düzenlemektedir.
• Kronik hastalıkların tedavisinde kullanılır.
• Baş ağrıları için kafa hacamatı oldukça etkilidir ve ağrıları azaltmaktadır.
• Kas-iskelet sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır.
• Romatizma kaynaklı hastalıkların iyileşmesi sağlar.
• Stres ve anksiyete üzerinde olumlu etkileri vardır.
• Bağırsak hastalıklarının tedavisinde etkilidir.
• Vücuttaki iltihap problemlerini çözmektedir.

Kupa Terapi (Hacamat) Kimlere Yapılamaz?

Hacamat özellikle bu alanda deneyimsiz ve bilgi sahibi olmayan kişiler tarafından yapılırsa çeşitli zararlar ve oluşabilecek riskler görülebilmektedir. Eğer steril bir şekilde yapılmıyor ise vücutta açılan kesi alanlarında enfeksiyon gibi olumsuz sonuçlar görülebilmektedir. Kupa terapi (hacamat) yönteminin muhakkak bu işi bilen uzman kişiler tarafından yapılması gerekir. Aynı zamanda işlemin bazı kişilerde uygulanmaması gerekir. Bu hastaları sıraladığımızda:

• Kanama ile ilgili problemi olan kişilerde
• Varis gibi damar hastalıkları olan kişilerde
• Hamilelerde ve emzirme döneminde olanlarda
• Regl dönemlerinde
• Organ nakli geçiren kimselerde
• Çeşitli hastalıklardan dolayı bağışıklığı aşırı düşük olan hastalarda
• Hemoglobin değeri düşük (10 ve altında) olan kişilerde
• Solunum yetmezliği olan kişilerde