Ozon Terapi

Ozon Terapi Nedir?

Ozon, atmosferdeki en önemli gazlardan biri olmakla birlikte güneşin ultraviyole ışınlarına karşı oldukça koruyucu bir sistemi bulunmaktadır. Ozon, çok yoğun miktarda etkin bir dezenfektan olma özelliğine sahip olduğu için içme suyunun temizlenmesinde ve kapalı alanlarda havalandırma sistemlerindeki havanın temizlenmesinde de kullanıldığı gibi sanayinin çeşitli alanlarında farklı amaçlarlar ile de kullanılmıştır. Oda sıcaklığında gaz halinde bulunan ozon, kendine has bir kokuya sahiptir. Ozon gazının kullanılması ile oluşturulan bu tedavi yöntemi günümüzde birden çok hastalığın tedavi edilmesinde kullanılmaktadır. Antalya ozon terapi sayesinde vücudun direnci arttırılmaktadır. Ozon gazının vücutta sağlıklı ve doğru bir şekilde çalışabilmesi için tedavi miktarının doğru bir şekilde ayarlanması son derece önemlidir. Bu sebeple de ozon terapi yöntemi uzman bir kişi tarafından gerçekleştirilmelidir. Aynı zamanda ozon terapi, kişiler açısından riski düşük ve çoğunlukla tıbbi tedaviler eşliğinde yapılan tamamlayıcı ve yenileyici bir tedavi biçimidir.

Ozon tedavisi uygulanırken kişinin sahip olduğu hastalık veya hastalıklar, bu hastalıkların yoğunluğu ve hastalığın seyri, kişinin yaşı ve tıbbi geçmişi gibi birbirinden farklı pek çok faktör göz önünde bulundurulmalıdır. Tek başına kullanılması doğru bulunmayan ve belli miktardaki oksijenle karıştırılma yöntemi eşliğinde uygulanan ozonun, kesinlikle hava ile temasının olmaması gerekmektedir. Hazırlanan karışımda en fazla %5 miktarında ozon olmalı ve hastalara direkt olarak damar yoluyla uygulanmamalıdır. Ozon terapi uygulanırken bir seans sayısı belirlenmektedir. Bu sayı ise hastalığın türü ve kişilerin sahip oldukları hastalıkların durumlarına göre değişmektedir. Tedavi süresi ortalama olarak 10 seansta bitmekte ancak bazı hastalıklar seans süresini 2 ila 4 seans daha uzatabilmektedir. Ayrıca ozon terapi fiyatları kişinin sahip olduğu hastalıklar doğrultusunda seans sayısına ve uygulanan doza göre değişiklik göstermektedir. Vücudumuzda bulunan her hücrenin ve dokunun sağlıklı bir şekilde varlığını sürdürebilmesi için çeşitli tamamlayıcı ve destekleyici yöntemler bulunmaktadır. Ozon terapi bu yöntemlerden biri olma özelliğine sahiptir. Ozon ile tedavi yönteminin belirgin bir şekilde görülen antioksidan etkisi, vücudumuzdaki hücrelerin yenilemesinde büyük bir oranda görülmektedir.

Antalya ozon terapi birçok hastalıkla iyileştirme etkisine sahip bir yöntem olduğu gibi bazı rahatsızlıklarda kullanılması önerilmemektedir. Özellikle hamilelik, kalp krizi sonrasındaki erken dönem, tiroid bezinin hızlı çalıştığı (hipertiroidi) durumlarda, ileri derecedeki kansızlık (anemi) hastalıklarında kullanılmaması önerilmektedir.

Ozon terapi uygulanırken birden çok yöntem kullanılmaktadır.
Majör ozon yöntemi: Kişiden belirlenen miktarda (50-100 ml) kan alınarak ozon gazı ile karıştırıldıktan sonra geri verilmesi işlemidir. Majör yöntem ile bağışıklığın güçlendirilmesi ve kronik hastalıkların tedavi edilmesi hedeflenmektedir.
Minör ozon: Kişiden belirlenen miktarda (5-10 ml) kan alınarak ozon gazı ile karıştırıldıktan sonra kas içine enjekte edilmesi işlemidir. Bu yöntem genellikle majör yöntemi ile tedavi edilen hastalarda üç seansta bir uygulanabilen bir işlemdir.
Torbalama yöntemi ile ozon: Kişinin sahip olduğu yaranın olduğu yer ozona dayanıklı torba içerisine alınarak ve torba içerisine ozon gazı verilerek uygulanan işlemdir. Özellikle cilt hastalıklarının tedavisinde, yara ve yanıkların iyileştirilmesinde kullanılan bir yöntemdir.
Rektal uygulama: Ozonun püskürtme yöntemiyle uygulanması ve ozonun rektal yol ile (makattan) uygulanması yöntemidir. Özellikle bağırsak hastalıklarında (ülseratif kolit gibi) ve damar yolunun açılmasında rahatsızlıkları olan hastalarda tercih edilmektedir. Rektal (makat) ve vajinal yoluna püskürtme yöntemi ile ozon verilmesiyle kadın hastalıklarında da uygulanan bir yöntemdir.
Lokal ve eklem içine yapılan ozon: Ozonun eklem içerisine direkt olarak enjekte edilmesidir. Özellikle eklem hastalıklarında kullanılmasında olumlu sonuçlar alınabilen bir yöntemdir.

Ozon terapiden sonra kişinin kendini çok yoracak aktiviteler yapmaması tavsiye edilmektedir. Sahip olunan zararlı alışkanlıklar en kısa sürede bırakılmalı ve düzenli egzersizler yardımı ile daha sağlıklı bir yaşam biçimine geçiş hedeflenmektedir.

Ozon Tedavisinin Yararları Nelerdir?

Ozon terapi, özellikle cilt hastalıklarında, vücutta oluşan enfeksiyonlarda, diyabet hastalığından hepatite kadar birçok farklı hastalığın tedavisinde kullanılarak çeşitli yöntemler eşliğinde kişilere uygulanmaktadır. Birden çok faydası bulunan ozon tedavisinin yararları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Bağışıklık sistemini güçlendirir.
• Enfeksiyon hastalıklarını tedavi etmede kullanılır.
• Metabolizmayı hızlandırma noktasında etkilidir.
• Kan dolaşımını hızlandırmaya yardımcıdır.
• Kişiye daha genç bir cilt görüntüsü kazandırır.
• Kasları gevşeterek esnekliğini arttırır.
• Eklem ve kas rahatsızlıklarını iyileştirmede oldukça etkilidir.
• Hormon üretimini dengede tutar.
• Hafızayı kuvvetlendirir.
• Depresyondan kaynaklanan sıkıntılı halleri gidermeye yardımcı olur.
• Yaşlanma karşıtı anti aging etkisi ile yaşlanmayı geciktirir.
• Beyaz kan hücrelerinin üretiminin artmasında yardımcı olur.
• Dokuların kendini yenilemesine yardımcı olur.
• Ağır metalleri vücuttan uzaklaştırmada yardımcıdır.
• Alerjik hastalıkları tedavi etmede son derece başarılıdır.
• Hücre ve dokularda bulunan oksijen seviyesini artırmaktadır.
• Kilo vermede yardımcıdır.
• Zihinsel kapasiteyi artırmaktadır.
• Baş ağrıları ve baş dönmeleri noktasında oldukça etkilidir.
• Kanserin tedavisinde destekleyici bir etkisi görülmektedir.
• Covid kaynaklı enfeksiyonları tedavi etmektedir.
• Vücudun kendi kendini tedavi etmesini kolaylaştırır.

Ozon Terapi Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Birçok hastalığın tedavisinde kullanılmakta olan ozonun özellikle bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkileyen hastalıkların tedavisinde etkili olduğu gözlemlenmektedir. Tedavi etmedeki başarılı olduğu hastalıklar ise:

• Hipertansiyon
• Diyabet (şeker hastalığı)
• Kas iskelet sistemi hastalıkları
• Fibromiyalji
• Ağız içi yaralar
• Alerjik rahatsızlıklar
• Astım
• Akciğer hastalıkları
• Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur.
• Sedef hastalığı
• Düzensiz adet kanamaları
• Göz hastalıkları
• Alzheimer
• Demans
• AIDS
• Mantar ve bakteri enfeksiyonları
• Kronik yorgunluk
• Kanser
• Bel fıtığı
• Romatizma kaynaklı hastalıklar
• Depresyon
• Uzama eğilimi gösteren Covid tabloları

Ozon Tedavisinin Yan Etkileri

Yapılan her tıbbi uygulamanın bir yan etkisinin bulunması muhtemeldir. Son yıllarda özellikle ülkemizde kullanımında artış görülmekte olan ozon terapinin de yan etkileri oldukça azdır. Yanlış bir şekilde yapılan uygulama teknikleri ve hatalı doz miktarına bağlı olarak birtakım olumsuzlar görülmektedir. Bunların yaşanmaması için de ozon tedavisinin mutlaka uzman bir kişi tarafından uygulanması gerekmektedir.