Mezoterapi

Mezoterapi Nedir?

Mezoterapi zamanla ciltte yaşın ilerlemesi durumunda yaşlanmaya bağlı olarak ortaya çıkan etkileri yok etmek için yapılması amacıyla, kişinin cildinde meydana gelen kırışma gibi belirtilerden memnun olmayan ve saç dökülmesi konusunda hassasiyeti olan herkese yapılabilmektedir. Cildimiz belli bir yaş aralığına kadar ihtiyacı olan bütün etken maddeleri kendiliğinden üretebilmektedir. Ancak belli bir yaştan sonra vücut bu maddeleri üretmediğinden dolayı ciltte deformasyonlar meydana gelmekte ve yaşlanma süreci etkisini göstermektedir. Tam da bu noktada kullanılan mezoterapi işlemi, cildin yaşlanmasını yavaşlattığı gibi aynı zamanda cildin yenilenmesini hızlandıran dermatolojik bir yenilenme yöntemidir. Mezoterapi genellikle deri altına enjeksiyon aracılığı tekniği kullanılarak uygulanmaktadır. Günümüzde en çok tercih edilen teknikleri ise lokal anestetik kullanım ve mikroenjeksiyon teknikleridir. Mezoterapide amaçlanmakta olan cilt hücrelerinin yenilenmesini sağlamak ve cilt altında bulunan protein bileşenlerinin yenileyici özelliklerini aktive ederek cildin yenilenmesini sağlamaktır. Antalya mezoterapi kendi içinde çeşitlere ayrılmaktadır. Bunlardan ilki yüz mezoterapisidir. Diğer bir ismi mezolift olan bu işlemde yüzdeki deride meydana gelen kırışıklıkların giderilmesidir. Mezolifting yöntem olarak anılan bu işlemde, deri içine enjekte edilerek yapılan doğal maddeler eşliğinde derinin üst ve alt tabakasında bulunan dokunun kendini yenilemesi amaçlanmaktadır. Birkaç hafta sonra bu işlemin etkisi görülebilmekte ve cilt; daha sağlıklı ve daha parlak bir görüntüye kavuşmaktadır. İkinci mezoterapi çeşidi ise saç mezoterapisidir. Saç mezoterapisi, saç köklerinin yeniden canlanması sağlanarak; vitamin (A, D, E gibi antioksidanlar, selenyum, hyaluronic asit) ve minerallerin belirlenen ilaçlar doğrultusunda cilde enjekte edilmesi işlemidir. Bu uygulama ile saç kökleri yeniden beslenmekte olup aynı zamanda da saç köklerinin sağlıksız yapısı onarılmaktadır. Günümüzde mezoterapi etkili bir estetik yöntem olarak büyük bir oranda tercih edilmekte ve kullanılmaktadır.

Mezoterapi Nasıl Uygulanır?

Mezoterapi uygulamasından önce cildin makyaj ve kirden arındırılmış olması gerekmektedir. Kişinin işlem sırasında herhangi bir ağrı veya acı duymaması için lokal anestezik krem uygulanmaktadır. Lokal anestezinin etkisi yaklaşık 30 dakika içerisinde kendini göstermektedir. Yüze iğneler vasıtası ile cildin yenilenmesini sağlayan ilaçlar enjekte edilmektedir. Verilen bu ilaçların kullanım dozu uygulamayı yapacak uzman ve kişinin kendi için istedikleri işlemler doğrultusunda belirlenmektedir. Kişiye göre değişiklik gösteren özel karışımların enjekte edilmesiyle cildin kolajen yapma kapasitesi artırılmaktadır. Bu sayede cilt kendini yenilemiş olmakta ve cildin nem oranını arttırılmaktadır. Antalya mezoterapi, genellikle 3-6 seans halinde yapılmakta olup mezoterapinin uygulanması ise ortalama 15 dakika kadar sürmektedir. Her seanstan sonra kişi kısa sürede normal hayata dönebilmektedir. Mezoterapinin etkisi, kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Mezoretapi hamilelerde ve içeriğindeki maddeler sebebiyle alerjisi olan kişilere uygulanmamaktadır.

Antalya mezoterapi fiyatları

ise uygulanacak tedavi noktasında kişinin ihtiyacına, uygulanan bölgeye ve aynı zamanda miktarına göre değişiklik göstermektedir.

Mezoterapinin Kullanıldığı Alanlar

Mezoterapi yüzün yanı sıra, aynı zamanda saç dökülmesinin tedavisinde büyük oranda kullanılmaktadır. Mezoterapinin kullanım alanları:

• Saç dökülmelerinde ve çeşitli saç problemlerinde
• Cilt kırışıklıklarının yok edilmesinde
• Regl ağrılarının giderilmesinde
• Spor travmalarının sebep olduğu durumlarda
• Varis gibi damar hastalıklarının tedavisinde
• Boyun ve bel fıtığı ağrılarının hafifletilmesinde
• Artrit gibi eklem hastalıklarında
• Selülitlerin azaltılmasında

Mezoterapi Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Mezoterapi enjekte edilebilen bir tedavi olduğu için iğnenin sebep olduğu hafif ağrılar gözlenebilmektedir ancak genelde ağrısız olarak geçen bir uygulamadır. Mezoterapi sonrasın ilk 1 gün uygulanan bölge yıkanmamalıdır. İşlem sonrası güneşe çıkılmamalı ve cilt zararlı ışınlardan korunmalıdır. Bol su içilmeli, ağır sporlar yapılmamalı ve sigara-alkol kullanımına ara verilmesi gerekmektedir.