Ozon Terapi

Ozon Terapi Nedir?

Ozon terapiozon gazı kullanılarak yapılan bir tedavi yöntemidir. Ozon gazı, üç adet oksijen atomundan oluşan şeffaf, renksiz bir gazdır. Kendine has özel bir kokusu vardır. Ozon geniş bir etki spektrumuna sahiptir, bu sebeple tıbbi uygulayıcılar tarafından daha yaygın kullanılmaya başlanmıştır ve düşük riske sahiptir. Diğer yapılan tedavilerle kombine edilebir.

Tıbbi ozon, saf ozonla saf oksijenin belli oranda karıştırılmasıyla oluşur. Elde edilen tıbbi ozon, hastanın hastalığı ve klinik durumuna göre belli dozlarla verilir. Tıpkı ilaçlarda olduğu gibi, ozon uygulamalarında da her hastalıkta farklı doz uygulamaları vardır.

Antalya Ozon terapi, değişik tekniklerle tatbik edilir. Major otohemoterapi denilen kan yoluyla yapılan uygulamalar, kas içine enjeksiyonlar, eklem içine enjeksiyonlar, açık yaralara direkt ozon uygulamaları, nazal insufilasyon (burundan kullanım), rektal yolla uygulamalar, cilt içine enjeksiyonlar, ozon yağı gibi pek çok ozon uygulama yöntemi vardır. Doktorunuz, sizin için uygun olan yöntemi tedavi öncesinde belirleyecektir.

Ozon Terapinin Etkileri

• Ozon, kuvvetli bir antimikrobiyal ajandır. Dünyada varolan tüm bakteri, mantar ve virüsler üzerinde etkilidir.
  • Bağışıklık sistemini regüle eder. İmmünmodülator etki adı verilen bu etki sayesinde, bağışıklık sisteminin dengeli çalışmasına yardımcı olur.
  • Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur.
  • Dolaşımı destekler, dolaşım sistemi bozukluklarında kullanılır.
  • Vücudun oksijen kapasitesini artırır, hücresel fonksiyonları destekler.
  • Vücudun kendi kendini iyileştirme mekanizmalarına destek olur.

Ozon Terapinin Kullanıldığı Hastalıklar

• Diabetes mellitus (şeker hastalığı)
  • Romatoid artrit
  • Fibromiyalji
  • Dolaşım bozuklukları
  • Gut hastalığı
  • Candidiasis
  • Nörovejetatif hastalıklar: Alzheimer, parkinson, demans
  • Pulmoner hastalıklar: Amfizem, KOAH, akut respiratuar stres
  • Oftalmolojik hastalıklar: Retinitis pigmentosa, katarakt, glokom, yaşa bağlı maküler dejenerasyon
  • Vasküler hastalıklar: Hipertansiyon, venöz yetmezlik, periferal arteriyel hastalık, venöz staz
  • Viral hastalıklar: Herpes simplex, herpes zoster, AIDS, hepatit A, B, C, human papilloma virus
  • Serebral palsi
  • Alerjik hastalıklar
  • Kronik yorgunluk sendromu
  • Sistemik Lupus Eritematozus
  • Crohn hastalığı
  • Enflamatuar bağırsak hastalığı
  • Avasküler nekroz (AVN)
  • İyileşmeyen kronik yaralar
  • Diyabetik ayak yaraları
  • Kanser tedavisinde tamamlayıcı tedavi olarak

Antalya Ozon terapi, konusunda uzman hekimlerce yapılan son derece güvenilir bir tedavidir.

Zeynep SÖYLER
Koordinatör