Beslenme Ve Bağırsak Tedavisi

Bağırsak Nedir? Bağırsak Hastalıkları Nelerdir?

Bağırsaklar vücudumuzun en büyük organıdır. Bağırsaklar ikinci beyin olarak bilinir. Birçok hayati fonksiyonu bulunur. Bağırsak problemlerinin olması nedeniyle vücut için gerekli sentezlenen ya da emilen vitamin, mineral, hormonlarda eksiklikler yaşanabilir. Dolayısı ile metabolizmanın çalışma düzeni bozulur. Bu durum sonrası kronik hastalıkların temeli atılmış olur. Allerji, depresyon, kronik ağrılar, kansızlık gibi birçok hastalıktan sorumludur. Bağırsak hastalıklarının en önemli nedeni hastalarda gıda intoleransının bulunmasıdır.

Gıda intoleransı Nedir?

Gıda intoleransı(antalya gıda duyarlılık testi),  gıda hassasiyet testi antalya olarak da bilinir ve vücuda alınmış olan gıdaları sindirmekteki güçlüğü de ifade etmektedir. Günümüzde en yaygın gıda intoleransı endüstrileşmenin de etkisiyle tahıllarda görülmektedir. Sindirim kanalında besini sindirecek enzimin yokluğu ya da eksikliği bu duruma yol açacağı gibi, birçok ek faktör de bu konuda rol oynamaktadır.

Gıda İntolerans Testi

Gıda intolaransı varlığında; kilo vermekte zorlanma, gaz-şişkinlik problemi, ödem, yorgunluk, elde ve yüzde şişme, halsizlik, ishal, bulantı, kusma, mide krampları, nefes darlığı, kaşıntı, aşırı terleme, allerjik reaksiyonlar, ürtiker, yaygın vücut ağrıları gibi belirtiler ortaya çıkmaktadır. Gıda intoleransından şüphelenildiği zaman hangi gıdalara karşı duyarlı olduğumuzu test (antalya gıda intolerans testi) ile belirlemek gerekir. Test sonucuna göre hastalara eliminasyon diyeti verilerek kişiye özel beslenme programı hazırlanır,  hastalara gerekli medikal tedavi ve destekleyici ek tedaviler uygulanarak klinik düzelme süreci takip edilir. Ayrıca gıda intoleransı durumunda hastalarda geçirgen bağırsak sendromu oluşmaktadır. Vücuda giren toksik maddeler ve ağır metaller bu sendrom varlığında vücudumuzda birikimlere yol açmaktadır. Bağ dokusunun kirlenmesi ile vücudumuzda  kronik hastalıkların oluşması için zemin hazırlanmış olmaktadır. Bu durum günümüzde olan birçok hastalığın nedenini açıklamaktadır. Konunun önemini anlayıp,   gerekli önlemleri almak  sağlıklı birey olmak için yapılması gereken en önemli adımdır.

Zeynep SÖYLER
Koordinatör